ATLANTİK VE YATÇILIK
ATLANTİK'DE VE YATÇILIK
Küresel ekonomik krizin etkileriyle birleştiğinde, dünyanın bazı bölgelerinde bozulmakta olan güvenlik durumunun neden olduğu endişelerin, seyir yatlarının küresel hareketi üzerinde etkisi olduğu görülmektedir. 2006 yılında yapılan bir anket, dünya seyahatine çıkacak olan seyir teknelerinin sayısında hafif bir azalma olduğunu gösterdi, bu yüzden bu rakamları güncellemeye ve son yirmi yılda yaptığımız benzer anketlerle karşılaştırmaya karar verdim.
Önceki vesilelerle olduğu gibi, dünyadaki seyir pistindeki en önemli limanlardan elli tanesinin yetkililer ile temasa geçtim ve 2010 yılında bu bölgelerden geçen yabancı bayraklı yatların sayısını istedim. Seyir sahnesi son yirmi yılda önemli değişiklikler gördü. Beş yıl ve şaşırtıcı bir şekilde birkaç yerde değil, ziyaret eden yatların sayısında etkileyici bir artış oldu. Bununla birlikte, 2000'den bu yana kaydedilen değişiklikler beklenenden daha az çarpıcıydı ve bazı popüler seyir yerlerinde bile, sayılar düşüş gösteriyor. Küresel hareketin zirveyi geçtiği olabilir mi?
Dünyada Kanarya Adaları'ndaki Las Palmas'tan okyanus geçişine hazırlanan daha fazla tekne yoğunluğuna sahip bir yer bulunmadığından araştırmaya başlamaya karar verdim ve bu limanda Christopher Columbus gemilerini tarihi seyahatleri için hazırladı.
Önceki vesilelerle olduğu gibi, dünyadaki seyir pistindeki en önemli limanlardan elli tanesinin yetkililer ile temasa geçtim ve 2010 yılında bu bölgelerden geçen yabancı bayraklı yatların sayısını istedim. Seyir sahnesi son yirmi yılda önemli değişiklikler gördü. Beş yıl ve şaşırtıcı bir şekilde birkaç yerde değil, ziyaret eden yatların sayısında etkileyici bir artış oldu. Bununla birlikte, 2000'den bu yana kaydedilen değişiklikler beklenenden daha az çarpıcıydı ve bazı popüler seyir yerlerinde bile, sayılar düşüş gösteriyor. Küresel hareketin zirveyi geçtiği olabilir mi?
Dünyada Kanarya Adaları'ndaki Las Palmas'tan okyanus geçişine hazırlanan daha fazla tekne yoğunluğuna sahip bir yer bulunmadığından araştırmaya başlamaya karar verdim ve bu limanda Christopher Columbus gemilerini tarihi seyahatleri için hazırladı.
Atlantik Okyanusu (Kuzey Atlantik)
Yıllar boyunca çok az değişiklik gösteren bir bölge, yüzlerce teknenin, Kasım ayının ortasından sonra Kanarya Adaları'ndan Karayipler'e gidip ertesi yıl Mayıs veya Haziran aylarında Azorlara yelken açarak bir Atlantik devresini tamamladığı Kuzey Atlantik'tir. doğrudan veya Bermuda yoluyla veya başlangıçta Kuzey Amerika'dan ayrılanlar tarafından tam tersi.Las Palmas de Gran Canaria, transatlantik bir geçişte ana çıkış limanı olmaya devam ediyor ve liman yetkilisi, 2010 yılında Las Palmas'a çağıran toplam 1485 yabancı bayraklı yat kaydetti. Diğer Kanarya adalarından kalan tahmini 200 tekne ekledi. Bazıları Madeira'dan ve hatta doğrudan Cebelitarık'tan ayrıldı, bu nedenle, her yıl NE ticaret rüzgarı güzergahı boyunca Atlantik'in 1500 civarında geçtiği varsayılabilir. Las Palmas'tan elde edilen istatistikler, Fransa’nın (350) ve İngiltere’nin (333) 1530 ziyaret teknesinin yarısını, ardından 199’nın Alman, 54 Amerikan’nın, 34’ün İtalyan’ın ve diğer çeşitli flags.1098 tekneleri 2010 yılında Horta'ya (Azor Adaları) girdi
Las Palmas'ın rakamlarına dayanan sonuçlar, Atlantik'ten gelen tekneler için tercih edilen Avrupa karasalı olan Horta'daki liman otoritesinden elde edilen istatistiklerle doğrulandı. 2010 yılında Horta'ya toplam 1098 tekne girerek, 2000'deki 1144 varıştan az bir değişiklik oldu.
Yorumlar
Yorum Gönder